Movie, Music and Poker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Movies of the decade

2 plaatsers

Ga naar beneden

Movies of the decade Empty Movies of the decade

Bericht  Basti (Admin) wo jan 06, 2010 5:12 pm

IMDB heeft het volgende lijstje uitgebracht

Top ranked "2000s" titles:

1. The Dark Knight (WTF?? ksnap nog altijd nie waarom die zo hoog staat, OK zeer goede film, verbluffende Ledger maar komaan...)
2. Lord of the Rings: Return of the King (verstaanbaar)
3. Cidade de Deus (absoluut terecht)
4. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring (ook verstaanbaar)
5. Avatar (nogal hoog in de lijst naar mijn gevoel)
6. Memento (beetje twijfelgeval, moet er zeker tussenstaan, maar mss niet zo hoog)
7. Lord of the rings: Two Tower (ook verstaanbaar)
8. WALL E (kan ik niet inschatten, nog niet gezien)
9. Le Fauleux destin d'Amelie Poulin (moet absoluut hoger!!! voor mij top drie)
10. Das Leber der Anderen (nog niet gezien)
11. Sen to Chihiro no kamikakushi (nog niet gezien)
12. The Pianist (terecht)
13. The Departed (te hoog)
14. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (terecht)
15. Requim for a Dream (absoluut te laag!!)
16. Up (nog niet gezien)
17. Inglourious Basterds (persoonlijk zie ik die liever hoger in de lijst staan)
18. El labirinto del fauno (nog nie gezien)
19. Der Untergang (nog niet gezien)
20. The Prestige (min of meer terecht, mss beetje hoog)

verdere lijst staat op deze link:
http://www.imdb.com/chart/2000s

als je ziet dat films als Hotel Rwanda, No Country For Old Men, There Will Be Blood, Into The Wild, Million Dollar Baby, ... niet in de top twintig staan, dan zijn er toch wel een paar films die totaal misplaatst zijn in de top 20 zoals The prestige, the departed, WALL E, The Dark Knight!!!!!!!!!, Memento staat ook wel wat hoog, ...
Basti (Admin)
Basti (Admin)
Admin

Aantal berichten : 124
Registratiedatum : 25-10-09

http://movieandmusic.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Movies of the decade Empty Re: Movies of the decade

Bericht  Tijl wo jan 06, 2010 9:47 pm

Alweer een bewijs dat IMDB qua puntenbedeling toch niet altijd klopt! Ok de meeste zijn wel te bekijken maar de rangschikking zit fout en missers voor mij persoonlijk zijn into the wild, waltz with bashir, no country for old men of misschien zelfs nog meer o, brother where art thou (sowieso minimum 1 coenfilm), kill bill (ipv inglorious basterds, vind kill bill veel zottere verwezenlijking van tarantino), the wrestler, elephant... Degene die niet in het lijstje thuishoren vind ik: LOTR fellowship of the ring en LOTR two towers(zelf een grote LOTR fan maar enen is voldoende :-)), Avatar (veels te vroeg, en echt niet goed genoeg van verhaal), the departed, der untergang, en the prestige. En zoals ik al zei, kill bill vol 1 + 2 ipv inglorious basterds.

Tijl

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 25-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Movies of the decade Empty Re: Movies of the decade

Bericht  Basti (Admin) do jan 07, 2010 1:40 am

goh ja bij deze lijst ligt de puntenverdeling zo close bij elkaar dat films zoals into the wild uit de top 20 vallen. In principe zou IMDB bij het maken van een dergelijke lijst minder rekening moeten houden met die score.

maar ik vind over het algemeen de scores van films op IMDB wel handig. Als een film 75 000 stemmen heeft gekregen en als de score dan hoger ligt dan 7,5/10 dan is de kans groot dat de film ook goed is!

maar het is idd zo dat door het kleine verschil in scores de rangschikking niet klopt
bv: tussen das leben der anderen (plaats 10 met 8,5) en no country for old men (plaats 30 met 8,3) zitten 20 plaatsen terwijl het verschil in punten slechts 0,2 bedraagt. daarmee dat de rangschikking fout is!

wat ik dan wel een complete misser vind is een score van 8,8 voor the dark knight??!! dat versta ik langs geen kanten, die staat in de top 250 aller tijden van IMDB daardoor op plaats NEGEN, ... NEGEN he!!!!!
Basti (Admin)
Basti (Admin)
Admin

Aantal berichten : 124
Registratiedatum : 25-10-09

http://movieandmusic.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Movies of the decade Empty Re: Movies of the decade

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum